TERKINI ! Hanya Kerana Gunakan 'Saya Awak' Dengan Wanita Yg Berpangkat Ini, Lihat KEJUTAN Yg Dia Buat !



Itulah teguran seorang wanita berstatus doktor terhadap peniaga yang berurusan dengannya baru-baru ini viral di media sosial. 

Doktor Harlina, dari PPUKM, menghantar sms kepada seorang peniaga berkenaan dengan iklan yang ditemuinya di Google, meminta pihak peniaga bertemu dengannya di PPUKM atau di rumah. 

Bagaimanapun, Doktor Harlina tidak begitu gemar dengan cara peniaga terbabit membalas mesejnya yang menggunakan perkataan 'awak', dianggap sebagai tidak profesional. 

"Kalau boleh, jangan guna perkataan awak (awak?) bila buat pertanyaan untuk bakal pelanggan ye. Kurang sopan esp sebab saya ini seorang yang sudah berumur 50 tahun. Elok kalau guna panggilan 'puan' atau gunakan title saya iaitu doktor," katanya. 



Bagi Harlina, peniaga perlu menggunakan bahasa yang sesuai dan profesional ketika berkomunikasi dengan pelanggan. 

"Ucapkanlah sedikit penghargaan/terima kasih atas kesudian bakal pelanggan menghubungi anda. Baca sekali dua lagi teks yang ditulis sebelum menekan ikon 'Send. Sesungguhnya bahasa yang digunakan akan melambangkan keperibadian seseorang!" katanya. 

Reaksi dari netizen pula berbeza-beza. Ada yang menyokong, ada yang sebaliknya. Namun, ianya lebih kepada teguran positif?

"Sedangkan kita bila berdoa kepada Allah, boleh sebut 'kau' dan 'aku' menandakan kita amat dekat kepada Pencipta. Apatah lagi Doktor ini cuma manusia biasa," kata Mac Jai Rostov.

Artikel Berkaitan

BERITA SEMASA 5377746166268846753

Post a Comment

Arkib

Like Dan Dapatkan
Info Berita Terkini
item